In 2016 startte ik bij Attentia als klantenbeheerder. Ik had al een basiskennis van sociale wetgeving opgebouwd uit een vorige werkervaring. Maar het meeste heb ik hier toch ‘on the job’ geleerd. Door het team werd ik meteen warm onthaald en ben van heel dichtbij opgevolgd en begeleid door mijn meter.
Klantenbeheerder zijn betekent vooral het stipt en correct verwerken en betalen van voorschotten, lonen en wedden volgens de geldende regels. Daarnaast zijn we het eerste aanspreekpunt van de klante en werkgever bij vragen en moeilijkheden. Indien we niet direct zelf kunnen helpen zijn er binnen Attentia meerdere afdelingen die, elk gespecialiseerd in hun domein, ons hierbij ondersteunen.
Werken als klantenbeheerder is zelfstandig werken maar toch in teamverband. We hebben elk onze eigen klanten waar we verantwoordelijk voor zijn, maar bij moeilijkheden is het steeds mogelijk om dit in de groep te bespreken. Omdat de wetgeving vaak wijzigt blijft het een echte uitdaging om steeds mee te zijn met de laatste wijzigingen, gelukkig krijgen we hier regelmatig updates over door onze juristen.
Attentia is een groeiende onderneming die mee is met zijn tijd, zo spelen we in op de noden van onze klanten. Uiteraard geldt dit ook voor ons als werknemers, regelmatig zijn er intern kansen om door te groeien. Zo ben ik sinds enkele maanden kunnen doorgroeien naar de functie van Teamleader. Het is voor mij een nieuwe functie met nieuwe verantwoordelijkheden en uitdagingen, gelukkig word ik hierin goed begeleid door mijn manager en het HR team.